سنگ سیترین چیست ؟ + نحوه تشخیص سیترین اصل

سنگ سیترین یکی از انواع کوارتز است که به طور معمول در رنگ های زرد یا نارنجی مایل به قهوه ای یافت می شود. در حال حاضر اکثر سنگ های تزیینی که به فروش می رسند، از این سنگ ساخته شده و در حین حرارت دادن، رنگ آن ها تغییر داده شده و یا بهسازی می شوند. در زمان های قدیم، سیترین تحت عنوان سنگ ثروت شهرت یافته بود و مردم بدین منظور آن را با خود همراه می کردند. همچنین خواص دیگری مانند تسکین درد های معده و کاهش اضطراب برای این سنگ در نظر گرفته می شود. در ادامه قصد داریم به بررسی سنگ سیترین و روش تشخیص سیترین اصل بپردازیم.

 

سیترین در چه رنگ هایی وجود دارد؟

سیترین یک سنگ زینتی است که جزو خانواده کوارتز ها به شمار می آید. این سنگ، پس از کوارتز بنفس، محبوب ترین سنگ این خانواده به شمار می آید. این سنگ به طور معمول دارای رنگ های زرد و نارنجی مایل به قهوه ای است که هر کدام دارای درجه متفاوتی از تیرگی و روشنایی می باشند.  البته این کانی بیشتر به رنگ زردی که دارد شناخته می شود. البته رنگ سنگ های خانواده کوارتز بسیار به هم نزدیک است و باید در تشخیص آن ها دقت کرد. چرا که با کمی تغییر رنگ، اسم سنگ تغییر پیدا می کند و دیگر به آن کانی، سیترین گفته نمی شود. سنگ سیترین به واسطه وجود مقادیری از عنصر آهن دارای این رنگ است.

نحوه تشخیص سنگ سیترین اصل

این سنگ زینتی به رنگ کاملا زرد و بدون هیچگونه نقش و نگار و طرح طبیعی است. پس اگر سنگی را مشاهده کردید که طرح خاصی داشت، قطعا سیترین نخواهد بود. گاهی اوقات این سنگ را با اسامی دیگری در بازار به فروش می رسانند که با شناختن سیترین اصل می توانید از فریب خوردن در این زمینه جلوگیری نمایید. البته نمونه های تقلبی و مصنوعی متعددی نیز از این سنگ زینتی وجود دارد که به اسم سنگ سیترین به فروش می رسد. برای تشخیص سیترین اصل نیاز به تجهیزات گوهر شناسی خواهد بود. پس اگر قصد خرید سنگ سیترین اصل را دارید، حتما از فروشگاه های معتبر نسبت به خرید این محصول اقدام کرده یا پیش از خرید، آن را به متخصص گوهرشناسی نشان دهید.

تاریخچه و ویژگی ها

  • سنگ سیترین به عنوان یک سنگ زینتی درخشان شناخته شده و از 300 سال قبل میلاد مسیح مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در یونان و روم باستان از سیترین برای برای ساخت جواهرات استفاده می شده است.
  • زیبایی این سنگ به قدری است که ملکه ویکتوریا نیز برای ساخت لباس های خود در قرن 17 ام از این سنگ استفاده می کرده است
  • این سنگ یکی از رایج ترین موادی است که در پوسته زمین موجود است.
  • به طورکلی، کوارتز ها در حالت کاملا خالص، بی رنگ و شفاف خواهند بود.
  • برخی افراد برای کاهش استرس از این سنگ استفاده می کنند. زیرا سیترین می تواند انرژی های بدن را به حالت تعادل نزدیک کرده و بدین شکل استرس را کاهش دهد.

 

 

خواص سنگ سیترین

سنگ سیترین به عنوان یکی از سنگ های زینتی محبوبی که استفاده زیادی دارد، فواید و خواص بسیاری را به ارمغان می آورد. فواید این سنگ به شرح زیر می باشد:

  • این سنگ قادر است تا چاکرای دوم و سوم را تنظیم کرده و به تعادل می رساند. این چاکراها به عنوان چاکرای خاجی و خورشیدی نیز شناخته می شوند.
  • رنگ خورشیدی این سنگ منبعی برای انتشار انرژی های مثبت به شمار می رود.
  • این سنگ را برای درمان افسردگی مورد استفاده قرار می دهند. افرادی که انگشتری با نگین سیترین به دست می کنند، به واسطه انرژی این انگشتر، شادی بیشتری را تجربه خواهند کرد.
  • ابن سینا برای درمان بیماری افسردگی از این سنگ استفاده می کرده و آن را سنگ لیمویی می نامیده است.
  • افزایش اعتماد نفس یکی یکی دیگر از خواص سیترین است.

پیشنهاد سردبیر : سنگ ماه تولد چیست؟

سیترین در کجا یافت می شود؟

سنگ سیترین را می توان در اکثر معادن سیلیس در سرتاسر دنیا یافت. به طور کلی، کشور های آمریکا، اسپانیا، روسیه، آرژانتین، برزیل، ماداگاسکار و هند دارای معادن غنی از این سنگ زینتی هستند. به همین دلیل این کشور ها جزو بزرگترین صادر کنندگان سیترین به شمار آمده و در بازار جهانی حرف زیادی برای گفتن خواهند داشت. همچنین می توان سیترین را در معادن استان های همدان، قم، کرمان، کرمانشاه و قسمت هایی از خراسان به دست آورد.

Parsa گفت:
درود وعرض ادب واحترام، من یک مهره لول سفيد رنگی دارم البته همراه یک جفت مهره یشم که قدمت چندهزار ساله دارند،مهره سفید یک عطر و بوی خاص و خيلی خوب داره لطفا راهنمایی کنید،باتشکر

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید