سنگ خون چیست؟

معرفی سنگ خون و قدمت دیرینه آن

سنگ خون (blood stone) یا هلیوتروپ (Heliotrope) یکی از سنگ های قیمتی و عرفانی دوران باستان می باشد، که قدمتی دیرینه و خواصی جادویی و منحصر به فرد دارد. این سنگ یکی از جواهرات پرکاربرد و رایج در ساخت زیور آلاتی مانند دستبند، انگشتر، گردنبند و ... می باشد. سنگ خون از لحاظ ظاهری نوعی سنگ عقیق به رنگ سبز تیره و لکه هایی پراکنده به رنگ قرمز، قهوه ای یا نارنجی است. وجود این لکه های رنگی، ناشی از اکسید شدن آهن می باشد. این سنگ، جزو انواع کوارتز بوده و ساختار بلوری آن از نوع شش ضلعی یا هگزاگونال است.

منبع و سر منشاء اصلی سنگ خون کشور هند است. همچنین در سایر نقاط جهان مانند برزیل، چین، استرالیا، آلمان، روسیه، ایالات متحده و یا جمهوری چک نیز با بهترین کیفیت وجود دارد. مسیحیان بر اساس باوری افسانه ای بر این عقیده اند که سنگ خون هنگام به صلیب کشیدن حضرت عیسی مسیح و چکیدن قطره های خون بدن ایشان بر روی سنگ جاسپر واقع در پایین صلیب، به وجود آمده است. به همین دلیل قدرت خارق العاده و جایگاه ویژه ای برای این سنگ قائل اند. این سنگ با نام های متفاوت دیگری مانند " قانداش" ، " حجر الدم" ، " سنگ خورشید" و یا " سنگ شهید" نیز شناخته میشود. در قرون وسطی مسیحیان تصویر شهیدان خود را بر روی این سنگ حک می کردند.

همانطور که از نام این سنگ پیداست، سنگ خون برای بهبود گردش خون و درمان بسیاری از بیماری های خونی از جمله خونریزی بینی، اختلالات و مشکلات خونی مانند کم خونی کاربرد دارد. گفته ها در مورد این سنگ پرخاصیت، حاکی از قدرت بالای آن در سم زدایی و پاکسازی خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد مغز استخوان، کبد و طحال می باشد.

سنگ خون در گذشته با عنوان " سنگ شجاعت " نیز معروف بوده است. جنگجویان باستان تکه هایی از این سنگ جادویی را برای جلوگیری از خونریزی و بهبود سریع جراحت و محافظت و ایمنی در برابر انرژی های منفی و چشم بد، همراه خود به صحنه ی نبرد می بردند.

 

کاربرد ها و خواص منحصر به فرد سنگ خون

همانطور که گفتیم، سنگ خون دارای خواص بسیار گسترده ای در زمینه های مختلف است. چند مورد دیگر از خواص منحصر به فرد و کاربرد های این سنگ زیبا و چشم نواز، عبارتند از:

  • سنگ خون به عنوان یک سنگ شفابخش، کمک بسیار زیادی به پاکسازی و رفع انسداد چاکراهای تحتانی ریشه و قلب می کند. این سنگ با تنظیم و ایجاد تعادل در این مراکز انرژی، به رفع هرگونه اضطراب و پریشانی و انرژی های منفی می پردازد.
  • دارای خاصیت حفاظت کنندگی بالایی بوده و به دلیل دارا بودن اکسید آهن، به ایجاد شادابی و نشاط و افزایش حس سرزندگی و مقابله با افسردگی و درد های روحی کمک می کند.
  • سنگ خون موجب غلبه بر استرس و افزایش آرامش در لحظات حساس و ناگوار و حتی مرگ میشود.
  • سنگ خون هنگام زایمان نیز برای افزایش قدرت تحمل و شجاعت مادر مورد استفاده قرار میگیرد.
  • یکی دیگر از خواص شگفت انگیز این سنگ اعجاب انگیز، تنظیم دوره قاعدگی و ایجاد تعادل و بهبود علائم پیش از قاعدگی می باشد.
  • افزایش صبر و انعطاف پذیری روحی، اعتماد به نفس، افزایش نور و آگاهی قلب از دیگر خواص بیشمار این سنگ نیروبخش می باشد.
  • برای جلوگیری از حس حسادت و افزایش و تقویت عزت نفس مفید است.
  • پاکسازی و سم زدایی بدن و جوانسازی آن نیز از خواص منحصر به فرد این سنگ جادویی می باشد.
  • همچنین امروزه در کشور هند، از پودر سنگ خون به عنوان دارو و محرک جنسی استفاده می شود.
  • و بیشمار خواص دیگر

چگونگی استفاده از این سنگ

ساده ترین و بهترین راه برای بهره مندی از ارتعاشات و نیروی شفابخش سنگ خون، استفاده از آن در قالب جواهر آلات زینتی است. همچنین برای برخورداری از خواص بی نظیر این سنگ، میتوان آن را در کیف و یا جیب قرار داد تا در طول روز از مزایای معنوی آن بهره مند شد.

نحوه ی پاکسازی سنگ خون

سنگ خون هم مانند سایر اجسام، نیاز به پاکسازی و شارژ مجدد دارد تا بیشترین تاثیر و خاصیت را داشته باشد. ساده ترین راه برای تخلیه و پاکسازی انرژی های منفی جذب شده توسط سنگ، میتوان آن را با آب ولرم شست. ولی چون سنگ ها برگرفته از دامان طبیعت هستند، بهتر است با آب طبیعی چشمه شستشو داده شوند. همچنین برای پاکسازی عمیق تر و هر چه بهتر سنگ خون، می توان آن را به مادر طبیعت یعنی خاک سپرد تا به بهترین نحو سموم آن توسط خاک تخلیه و دوباره شارژ و سرشار انرژی های مثبت شود.

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید