سنگ چشم ببر چیست؟

سنگ چشم ببر چیست؟

سنگ چشم ببر ، نوعی سنگ متامورفیک است. کلمه متامورفیک، در لغت، به معنی تغییر یافته می باشد. سنگ های متامورفیک، معمولا از سنگ های آذرین و رسوبی می باشند؛ که تحت فشار زیاد، دچار تغییر شده اند. سختی سنگ چشم ببر حدودا بین عددهای 6.5 و 7 است.

سنگ چشم ببر باعث بازتاب چاتویانسی می شود. این بازتاب، نوعی بازتاب نوری است که به علت نوارهای راه راه طلایی و قهوه ای در سنگ ایجاد می شود. وزن این نوع از سنگ ها معمولا بین 2.64 تا 2.71 است. چشم ببر، بدون فلورسانس است و ظاهر مات نیز دارد.

معمولا در همه ی کشورها، سنگ چشم ببر یافت می شود. باید به این نکته اشاره کرد که غنی ترین نقطه جهان برای این سنگ، تایلند و آفریقای جنوبی هستند. سنگ چشم ببر در این دو نقطه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. البته همانطور که در اول گفته شد؛ کشورهای زیادی این سنگ را دارند که از آن ها می توان به هند، کانادا، برزیل، استرالیا، چین، اسپانیا و نامیا اشاره کرد.

رنگ های سنگ چشم ببر

سنگ چشم ببر، بازه رنگی گسترده ای از طلایی تا قرمز و خاکستری را در بر می گیرد. چشم ببر، الگوهای دیداری متنوعی دارد که از آن می توان به راه راه یا لایه ای اشاره کرد. ایجاد رنگ، در این نوع از سنگ ها هنگام فرایند جایگزینی آن ها رخ می دهد.

در این فرایند، آهن اکسید، هیدروکسید و کروسیدولیت که از عوامل ایجاد رنگ در سنگ هستند؛ لکه های موجود روی سنگ کوارتز را از بین می برند. این عوامل، سبب ایجاد رنگ های خاص و زیبا در چشم ببر می شود.

سنگ چشم ببر در گذشته

چشم ببر، به طور کلی نمادی از قدرت و شجاعت و ترس از ببر می باشد. این موضوع، سبب شده که افراد به آن احترام زیادی بگذارند. در فرهنگ کشور چین ، ببر نمادی از فرمانروای مادیات بوده است. در واقع می توان گفت چشم ببر، قدرت حکومت افراد به خودشان، افکارشان و احساساتشان را القا می کند.

چگونه سنگ چشم ببر را تشخیص دهیم؟

سنگ چشم ببر را از طریق ماندگاری و تست رنگ شناسایی می کنند. چشم ببر به علت داشتن سختی بین 6.5 و 7 می تواند بدون اینکه روی خودش خط و خشی ایجاد کند؛ روی شیشه خش بیندازد. این روش، یکی از روش های تشخیص اصالت سنگ است.

از دومین روش تشخیص سنگ چشم ببر، می توان به انعکاس نوری آن اشاره کرد. انعکاس نوری چشم ببر، چاتویانسی نام دارد. مهم ترین رنگ هایی که می توان در چشم ببر از آن ها یاد کرد؛ رنگ طلایی و قهوه ای شکلاتی است. البته نکته مهم اینجاست که روش های دیگری از جمله تعیین وزن سنگ در آزمایشگاه برای تعیین اصالت سنگ وجود دارد.

پیشنهاد سردبیر : سنگ گارنت چیست؟

چشم ببر به چه صورت تشکیل می شود؟

نفوذ آب به لایه های زیرین سنگ کوارتز سبب می شود که کوارتز روی شکاف های کروسیدولیت رشد کند. این فرایند، تکرار می شود تا جایی که آهنی که در کروسیدولیت وجود دارد؛ کاملا اکسید می شود. این اکسید شدن سبب ایجاد سایه های رنگی می شود؛ که به آن چشم ببر می گویند.

خواص سنگ چشم ببر در دوران باستان

سنگ چشم ببر، در دوران باستان برای چشم زخم استفاده می شد. چشم ببر، در دوران باستان، نمادی از خوشبختی بود. در زمان جنگ، سربازان همواره این سنگ را با خود به همراه داشتند. آن ها معتقد بودند که این سنگ به آن ها نیرو و شجاعت داده و سبب شکست دشمن می شود.

خواص سنگ چشم ببر در چاکرا درمانی

سنگ چشم ببر،  توسط چاکرادرمانی سه چاکرا را تحت تاثیر خود قرار می دهد. این چاکراها، به ترتیب ناف، اندام جنسی و ریشه هستند. این اندام ها، تحت ارتعاشات حاصل از چشم ببر قرار می گیرند. سنگ چشم ببر باعث ایجاد خلاقیت و تعادل می شود. این سنگ، با حس تعادل در چاکراهای پایینی به فرد حس استقامت و خوش نیتی القا می کند. چشم ببر، سبب ایجاد تعادل هورمونی نیز می شود. تعادل هورمونی، حس سرزندگی و شادی نیز ایجاد می کند و خستگی را از بدن دور می کند.

خواص چشم ببر در بدن انسان

این سنگ، در مغز انسان تعادل زیادی ایجاد می کند. در واقع این سنگ برای افرادی که از ناحیه مغز دچار مشکل هستند؛ مثل افرادی که دچار استرس و بیماری های روانی می باشند؛ بسیار مفید است. چشم ببر استحکام استخوان های بدن را تقویت می کند. این سنگ در تولید مثل، هورمون رشد، غده تیروئید، فوق کلیه و سیستم ایمنی بدن تاثیر مثبت می گذارد.

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید