زمرد هندی و مزایای آن

زمرد نوعی سنگ زیبا و گران بها است که به رنگ سبز شناخته می شود. در واقع کلمه "زمرد" به معنای "سبز" است که بنظر از واژه یونانی “اسماراگودس (Smaragdos)” گرفته شده است؛ زمرد در فارسی به اسم دوال یا دوبال نیز شناخته می شود.
زمرد ، زنگ های سبز متفاوتی دارد که ارزشمند ترین آن ها رنگ سبز مایل به سیاه است.

از آن جا که رنگ سبز به عنوان رنگ حیات شناخته می شود ، در گذشته از زمرد در درمان بیماری های زیادی استفاده می گردید. برای مثال در مصر باستان معمولا برای درمان چشم درد ، سنگ زمرد را تجویز می کردند یا برای بیماری صرع، پیشنهاد می کردند که بیمار سنگ زمرد همراه خود نگه دارد.

البته رنگ سبز در بسیاری از فرهنگ ها، معنای خاص دیگری نیز داشته است. برای مثال در اسلام رنگ سبز ، رنگ مقدسی است که مسلمانان را به یاد پیامبر اسلام و ذریه ایشان می اندازد و حتی در مکان ها و مراسم های مذهبی نیز کاربرد زیادی دارد.

اگر از رنگ سبز در سنگ های قیمتی لذت می برید ؛ پیشنهاد میکنیم که سنگ گارنت هم بررسی کنید: سنگ های گارنت و سنگ گارنت چیست؟ تشخیص گارنت اصل

               

در ادبیات کهن صحبت از زمرد کم نبوده و اولین بار ارسطو درباره آن صحبت کرده است. ارسطو طرفدار سنگ های گران بها و قیمتی بوده و حتی در مورد زمرد نوشته است که باعث افزایش قدرت سخنرانی و ایجاد آرامش می گردد.

زمرد انواع خاصی ندارد و بر اساس رنگ و کشورش دسته بندی می شود بنابراین زمرد هندی فرق به خصوصی با زمرد کشور های دیگر ندارد. زمرد در کشورهای زیادی یافت می شود و معدن آن تا امروز در کشور های برزیل، روسیه، کلمبیا و افغانستان نیز یافت شده است.

اولین زمرد جهان در کشور مصر کشف شد که البته در مقایسه با کریستال های امروزی کیفیت پایین تری داشت؛ امروزه مهم ترین معادن زمرد در کشور کلمبیا قرار دارد و باعث شدند که زمرد کلمبیا معروف تر از زمرد کشور های دیگر شود.

فروشگاه ایلیاگوهر تا به امروز تنوع خوبی از سنگ های زمرد را در فروشگاه خود موجود کرده است و در تلاش هستیم در آینده این تنوع افزایش یابد. شما می توانید برای خرید یا بررسی بیشتر سنگ های زمرد به صفحه " سنگ های زمرد " بروید. در آنجا همچنین می توانید زمرد هندی را در قیراط های مختلف مشاهده کنید که برای خرید مشتریان در دسترس قرار گرفته است

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید