سنگ ماه تولد + آشنایی با اسامی سنگ های ماه تولد

پیشینه دلیل استفاده از سنگ ماه تولد به علم نجوم و ستاره شناسی برمی‌گردد. هر کدام از سنگ‌های ماه تولد انرژی طبیعی مختص به خود را دارند. جالب است بدانید در روایات معصومین به صورت مکرر به فواید استفاده از سنگ‌های ماه تولد اشاره شده است. علاوه بر این در علم فنگ شویی، متخصصان این حوزه اعتقاد دارند استفاده از سنگ مخصوص ماه تولد می‌تواند روز بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد. تمامی سنگ‌های ماه تولد از دل طبیعت به وجود می‌آیند. لذا مطابق با نظر گذشتگان استفاده از این سنگ‌ها حتی می‌تواند خواص درمانی نیز داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا سنگ‌ مخصوص ماه تولدتان را به شما معرفی کنیم.

سنگ ماه تولد فروردین

فروردین اولین ماه در سال هجری و اولین ماه برای آغاز بهار است که خبر از زنده شدن زمین می‌دهد. اگرچه چندین سنگ مختلف مانند سنگ خون، یاقوت کبود و آکوامارین برای ماه فروردین بیان شده است، اما اصلی‌ترین سنگ ماه تولد برای متولدین فروردین، الماس است. الماس با ارزش‌ترین جواهری است که در طبیعت وجود دارد. همانطور که می‌دانید گران‌ترین جواهرات با استفاده از الماس ساخته می‌شوند. الماس تاثیر بسیار مثبتی روی عملکرد کلیه‌ها و مثانه انسان دارد. در واقع استفاده از جواهرات الماس نشان می‌تواند علاوه بر افزایش اعتماد به نفس شما، برای سلامتی بدن نیز مفید باشد.

سنگ مخصوص متولدین اردیبهشت

متولدین اردیبهشت می‌توانند از سنگ‌های کهربا، فیروزه، یاقوت کبود، گارنت و کوارتز صورتی به عنوان سنگ ماه تولد خود استفاده کنند. با این حال زمرد اصلی‌ترین سنگی است که برای متولدین اردیبهشت در نظر گرفته می‌شود. از زمان‌های دور تا به امروز زمرد به عنوان یک گوهر گران‌بهای درمانی مورد استفاده قرار گرفته است. زمرد می‌تواند موجب بهبودی بیماری تیروئید و تصلب شرائین بشود. علاوه بر این استفاده از زمرد برای کسانی که از بیماری صرع و یا پارکینسون رنج می‌برند، بسیار مفید است. زمرد فشار خون را کنترل می‌کند و سبب تقویت قلب نیز می‌شود. همچنین زمرد می‌تواند روی نبوغ افراد تاثیر گذار باشد.

سنگ ماه تولد خرداد

مروارید مهمترین سنگ ماه تولد خرداد است. اگرچه متولدین این ماه می‌توانند از سنگ‌هایی مانند یاقوت سفید یا زمرد و چشم ببر نیز استفاده کنند اما مروارید به صورت ویژه برای متولدین خرداد در نظر گرفته شده است. هیچکس نمی‌تواند تاثیر زیبایی مروارید اصل را در ساخت جواهرات نادیده بگیرد. مروارید علاوه بر این که موجب زیبایی ظاهر شما می‌شود، تاثیر بسیار مثبتی روی تمدد و آرامش اعصاب دارد. به همین دلیل بر باور گذشتگان مروارید می‌تواند اعصاب شما را آرام کرده و از اضطراب درونی شما بکاهد.

سنگ مخصوص متولدین تیر

بدون شک یکی از زیباترین گوهرها که در طبیعت یافت می‌شود، یاقوت سرخ است. یاقوت قرمز به صورت اختصاصی سنگ ماه تولد تیر است. یاقوت قرمز سنگی بسیار با ارزش و گران بها است که در ساخت زیورآلات گران قیمت از آن استفاده می‌شود. جالب است بدانید در گذشته در خانواده‌های اشرافی از یاقوت سرخ به عنوان گوهر شانس و اقبال استفاده می‌شد. علاوه بر این مردم هند اعتقاد دارند یاقوت سرخ یا قرمز در واقع شعله‌ای است که هیچکس نمی‌تواند آن را خاموش کند. همچنین از یاقوت سرخ به عنوان سم زدای خون، درمان کننده‌ی تب، بهبود دهنده عملکرد کلیه‌ها نیز یاد می‌شود.

سنگ ماه تولد مرداد

زبرجد به عنوان سنگ اصلی متولدین مرداد ماه شناخته می‌شود. اگرچه متولدین مرداد می‌توانند از اونیکس، الماس و گارنت به عنوان سنگ ماه تولد استفاده کنند، اما زبرجد برای متولدین این ماه بسیار مفید است.  سنگ زبرجد می‌تواند موجب بهبود بیماری‌های قلبی شده و سیستم گردش خون را بهبود ببخشد. استفاده از زبرجد می‌تواند ناراحتی و اندوه را از بین ببرد و به شما شادی و نشاط ببخشد.

سنگ مخصوص متولدین شهریور

متولدین شهریور می‌توانند از جاسپر، زیرکن، حدید و یشم سبز به عنوان سنگ ماه تولد استفاده کنند اما مهمترین و اصلی‌ترین سنگ برای شهریور ماهی‌ها، یاقوت کبود است. یاقوت کبود با درخشش و زیبایی خیره کننده‌ای که دارد می‌تواند جلوه‌ای درخشان به ظاهر شما بدهد. علاوه بر این استفاده از یاقوت کبود برای سلامت پوست و مو و ناخن شما بسیار مفید است. همچنین یاقوت کبود برای کاهش درد و بهبود بیماری‌هایی مانند نقرس و روماتیسم بسیار مفید است.

سنگ ماه تولد مهر

مهر ماهی‌ها می‌توانند از لاجورد، عقیق و یاقوت کبود به عنوان سنگ ماه تولد خود استفاده کنند اما مهمترین و اصلی‌ترین سنگ برای متولدین این ماه، اوپال است. در علم اختر شناسی ستاره‌ای که به متولدین مهر اختصاص دارد، ونوس است. جالب است بدانید سنگ اوپال می‌تواند یا این ستاره ارتباط برقرار کرده و سبب افزایش انرژی مثبت شود. اوپال یک گوهر گران ‌ها و باارزش است که می‌توانید آن را به صورت مشکی یا رزگلد تهیه نمایید. اوپال بهبود حافظه و بهبود عملکرد ذهن می‌شود. همچنین این سنگ با ارزش عملکرد سوخت و ساز بدن را بهبود می‌بخشد.

سنگ مخصوص متولدین آبان

سنگ ماه تولد آبان، توپاز است. آبان ماهی‌ها می‌توانند از یاقوت سرخ، مرجان، بریل و گارنت نیز به عنوان سنگ مخصوص آبان استفاده کنند. توپاز در زبان سانسکریت به معنای آتش است. سنگ توپاز رنگ‌های مختلفی دارد اما آبی و زرد اصلی‌ترین رنگ‌های توپاز هستند که شما می‌توانید به سلیقه خود هر کدام را تهیه کنید. این گوهر زیبا درخشش و جلوه‌ای خیره کننده دارد و به عنوان نماد عشق و دوستی شناخته می‌شود.

سنگ ماه تولد آذر

متولدین سومین ماه پاییز می‌توانند یعنی آذر ماه می‌توانند از فیروزه به عنوان سنگ اصلی ماه تولد خود استفاده کنند. بدون شک شما با زیبایی خیره کننده سنگ فیروزه آشنایی دارید. امروزه فیروزه گوهری است که نه تنها در ساخت زیورآلات بلکه در ساخت دیگر اشیا قیمتی نیز به کار گرفته می‌شود. فیروزه برای درمان بیماری‌های کبد بسیار مفید است. علاوه بر این نمی‌توان تاثیر مثبت فیروزه را بر سلامت بینایی نادیده گرفت.

سنگ مخصوص متولدین دی

لعل گوهری است که به عنوان سنگ ماه تولد دی ماهی‌ها شناخته می‌شود. متولدین دی ماه می‌توانند با استفاده از سنگ لعل یا گارنت انرژی سیاره زحل که مختص به متولدین این ماه است را دریافت نمایند. سنگ گارنت تاثیر مثبتی روی تقویت بینایی شما دارد. همچنین این سنگ می‌تواند در بهبود انواع سرطان به بیمار کمک نمایند. لعل دیواره‌های سرخرگ را محکم کرده و خون رسانی را تقویت می‌نماید. همچنین لعل می‌تواند اختلالات دوران قاعدگی را بهبود ببخشد.

سنگ ماه تولد بهمن

آمیتیست گوهری بنفش رنگ و بسیار زیبا است که به عنوان سنگ ماه تولد بهمن شناخته می‌شود. اگرچه متولدین این ماه می‌توانند از دیگر سنگ‌ها نیز مانند عقیق و فیروزه به عنوان سنگ مخصوص بهمن استفاده کنند اما آمیتیست سنگ اصلی متولدین این ماه است. این سنگ اضطراب و ترس را کاهش می‌دهد و برای بهبود خواب بسیار مفید است. علاوه بر این گوهر آمیتیست می‌تواند موجب افزایش سلامتی و آرامش فردی در شما بشود.

سنگ مخصوص متولدین اسفند

متولدین آخرین ماه سال می‌توانند از سنگ یا گوهر آکوامارین به عنوان سنگ ماه تولد خود استفاده کنند. این گوهر سبز آبی برای افزایش سلامتی و شادی و نشاط بدن بسیار مفید است. علاوه بر این آکوامارین می‌تواند موجب آرامش درونی اعصاب شود. آکوامارین برای درمان بیماری‌های داخلی بدن نیز مفید است. آکوامارین مرغوب از میناس گرایس برزیل تهیه می‌شود.

سخن پایانی

در آخر باید بگوییم برای خرید سنگ ماه تولد بهتر است به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید تا سنگ اصل و اورجینال را دریافت نمایید. همچنین قیمت سنگ ماه تولد متناسب با اندازه سنگ و چیزی که سنگ در آن به کار رفته است، متغیر می‌باشد.

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید